براساس مطالعات علمی، استرس داشتن در حد نرمال برای بدن شما خوب است.


نیاز نیست که مدرک پزشکی داشته باشید تا بفهمید که استرس می تواند برای بدنتان مضر باشد. تقریباً همه ما مقالاتی درباره عوارض استرس طولانی مدت بر بدن خوانده ایم، از مشکلات قلبی گرفته تا سردرد و بی خوابی. اما وقتی فردی دچار استرس می شود موضوع پیچیده تر از این خواهد بود. درست است که تجربه مداوم و طولانی مدت انواع استرس به بدن شما آسیب می زند. اما برخی استرس ها خوب هستند و مفید.

روی هم رفته، بر اساس گفته های فرانسسکا گینو استاد مدرسه بازرگانی هاروارد ، اگرچه متخصصین نگران اثر مشاغل  پر  استرس خود هستند امانقطه مقابل  استرس در واقع کسلی و ملالت است. اگر استرس خیلی کمی را تجربه کنید، بعید است بتوانید در اوج پیشرفت کاری خود باشید.

اما فقط به اینجا ختم نمی شود، استرس کم شما را نسبت به زندگی و وظایف مهم متعهد نگه می دارد. همانطور که اخیراً وای برید اشاره کرده است، استرس به میزان درست  برای بدن مفید نیز خواهد بود. اگر چه هیچ کسی اقرار ندارد استرسی که هفته ها، ماه ها و یا حتی سال ها طول بکشد برای بدن مفید است، اما " ضرورتاً همه فشارهایی که هر روز با آن روبرو هستید چیز بدی نیستند. چرا که:

 

استرس کوتاه مدت برای سیستم ایمنی بدن مفید است

همانطور که همه ما میدانیم شرایط  پر استرس  عکس العمل گریز- یا -جنگ را سبب می شود. اما چیزی که کمتر مورد توجه واقع شده این است که " بر اساس مطالعه ای در مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد، عکس العمل گریز- یا-جنگ که بواسطه استرس کوتاه مدت فعال شود... عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و قویتر میکند که در تیجه آن دفاع و نبرد بدنتان با عفونت ها و امراض راحت تر می گردد."


استرس کوتاه مدت از استرس طولانی مدت جلوگیری میکند

سلسه استرس کوتاه مدت و ناگهانی نه تنها سیستم ایمنی بدنتان را بهبود می بخشد بلکه با گذشت زمان نیز توانایی شما را برای مواجه شدن با موقعیت هایی با فشار کاری زیاد، بالا می برد. که سبب می شود کمتر از اثرات استرس  طولانی مدت آسیب ببنید.

" زمانی که برای اولین بار با موقعیت خاصی روبرو می شوید، ممکن است بهم بریزید و یا فکر کنید که قدرت مدیریت کردن این مانع را ندارید. اما هر چه بیشتر با مشکلی روبرو می شوید و بر عامل استرس زا غلبه  کنید در آینده راحت تر می توانید بر مشکلات غلبه کنید" اگر خود را قوی کنید و مثبت اندیشی را در خود بهبود بخشید تا بتوانید زمان و احساسات خود را کنترل کنید، احتمال کمتری وجود دارد که از استرس مزمن رنج ببرید."


استرس حتی ممکن است سبب  طول عمر بیشتر شود

وایز برد می گوید " طی یک مطالعه که در دانشگاه ایندیانا انجام گرفت مشخص شد که احتمال مرگ کارکنان تحت شرایط استرس زا یک سوم کمتر از کسانی است که در کارهای استرس پایین مشغول هستند. چرا؟ به نظر می رسد پاسخ این باشد آنهایی که بیشترین استرس های کاری را تجربه می کنند تمایل دارند کنترلی هم بر روزها و سرنوشت خود داشته باشند این مهمتر از آرامش مداوم برای سلامتی تان است.


اگرچه استرس مزمن که ناشی از تنش های کاری و مشکلات زندگی حل نشده و یا ناشی از ناتوانی شما در کنترل زندگی تان می باشد برای شما مضر است، استرس های دوره ای که با تلاش برای به سرانجام رساندن چیزهای بامعنی همراه می شود ممکن است در زمان حال خود ناخوشایند باشد اما با احتمال زیادی به سلامت کلی ذهن و جسمتان کمک خواهد کرد.


نگران این هستید که استرس اثر بدی بر سلامتی شما دارد؟

 


منبع: www.inc.com


کلمات کلیدی :



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: